هفت سين قرآني
دفترخاطرات دخترانه دانشجویان دانشکده علوم قرآن بندرعباس
امام علی علیه السلام : دو گرسنه اند که سیر نمی شوند :جوینده ی دانش و جوینده دنیا.حکمت457
سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, :: 17:29 ::  نويسنده : ب از مطهّر

بسم الله الرحمن الرحيم

دوستان گلم اعمال عید نوروز رو کم وبیش میدونیم اما امروز داشتم وب گردی میکردم هفت سین قرآنی رو دیدم گفتم براتون بزارم بخونین و برا منم دعا کنید:

از اعمال مهم اين روز (روز سال تحویل) قرائت هفت سين قرآن است كه شامل 7 آيه از قرآن مي باشد كه با واژه ي سلام آغاز مي شود كه عبارتند از :
سلام علي آل ابراهيم ( سوره صافات آيه 109 )- سلام قولاً من رب الرحيم ( سوره يس آيه 58 )
سلام علي آل ياسين ( سوره صافات آيه 130 )– سلام علي موسي و هارون ( سوره صافات آيه 120)
سلام علي نوح في العالمين ( سوره صافات آيه 79 )- سلام عليكم طبتم فادخلوها خالدين  (سوره زمر آيه 73)
سلام عليكم بما صبرتم ( سوره رعد آيه 24 )
 
امام صادق (ع) مي فرمايند: نوروز روزي است كه در عالم ذَرّ خداوند از بندگانشپيمان گرفت كه تنها او را بپرستند و مشرك نشوند و پيرو رسول او ، حجج الهي واوليائش باشند و اين روز ، روزي است كه نخستين بار خورشيد در آن طلوع كرد و بادهادر آن جريان گرفت و زمين اولين شكوفه ي خود را ظاهر كرد، روزي است كه كشتي نوح برنقطه اي از زمين به نام جوديّ نشست و روزي است كه رسول خدا (ص)، علي (ع) را بر دوشخود بلند كرد تا اينكه بتهاي قريش را از بالاي خانه ي كعبه، به زير افكند و از بينبرد و نيز ابراهيم (ع) خليل بت هاي قومش را در اين روز در هم كوبيد، و آن روزي استكه رسول خدا (ص) اصحابش را امر كرد تا با علي بن ابيطالب (ع) به عنوان اميرالمؤمنينبيعت كنند، و آن روزي است كه پيامبر (ص)، علي (ع) را به سرزمين جن فرستاد تا اينكهبراي رسول خدا (ص) از آنها بيعت گيرد، و همان روزي است كه براي اميرالمؤمنين، برايمرتبه ي دوم بيعت گرفته شد، و آن روزي است كه علي (ع) بر اهل نهروان پيروز شد وذالثديه را كشت و آن روزي است كه قائم و واليان امر ما در آن ظهور مي كنند و آنروزي است كه قائم ما بر دجّال پيروز مي گردد و آن را در ميدان كنّاسه ي كوفه به دارمي زند، و هيچ نوروزي نيست مگر اينكه ما اهل بيت، انتظار فرج را در آن داريم، چراكه نوروز از روز هاي ما و روز هاي شيعيان ما است كه عجم آن را گرامي داشت و شما آنرا ضايع كرديد... 

(برگرفته از كتاب فرصت هاي طلايي نوروز نوشته ي محمد مهدي فجري)

اللهم عجل لوليك الفرج
سال نو مبارك

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

یا حق . علی علیه السلام : دانش میراثی ارزشمند است . آداب نیکو زیورهای همیشه تازه ، و اندیشه (درهرکاری) آینه ای صاف و روشن است (که صواب وخطا را می نمایاند). 23 بهمن 91 روز دوشنبه ساعت 9 آغاز روزای قشنگ وبه یاد موندنی دوران دانشجویی ما بود . و ما جدی جدی شدیم دانشجوی علوم قرآن ... بیست و اندی دختر و تقریبا همین حدود پسر . از ما دخترا چندتا درجا زدن تا بشیم 20 تا که جز یکی بقیه خوابگاهی بودن . مشکلات و دردسرای بامزه ای داشتیم و انشالله روزای خوب و زیبا با رنگ خدایی بشتری در آینده خواهیم داشت. اگر سوالی درباره رشته ما هست با کمال میل جواب میدیم . اومدی سرزدی کامنتی ، سلامی ،علیکی ، لنگه کفشی چیزی یادگاری بذار .
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفترخاطرات دخترانه دانشجویان دانشگاه علوم قرآن بندرعباس و آدرس c.q.bandar91.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1